Zmiany w funkcjonowaniu RCM Lubimed.pl w związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie województwa lubelskiego

W związku z wystąpieniem sytuacji epidemiologicznej na terenie województwa lubelskiego i występowaniem przypadków zachorowań na koronawirusa SARS-CoV-2 mając na uwadze bezpieczeństwo zdrowotne naszych pacjentów, RCM Lubimed.pl uruchamia konsultacje telefoniczne z lekarzem, pielęgniarką, położną POZ - Teleporady medyczne.

Z Teleporady mogą korzystać wszyscy pacjenci zadeklarowani do naszej placówki (ul. Woronieckiego 11, ul. Wojciechowskiej 5) dzwoniąc pod numerem: 81 504 93 96,

Dzięki Teleporadzie medycznej możesz otrzymać:

- zalecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne

- e-zwolnienie

- e-receptę

Teleporady medyczne:

- ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa,

- ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych pacjentów lub personel placówki,

- skrócą czas oczekiwania na wizyty u lekarzy.

- dzięki teleporadom pacjenci z podejrzeniem koronawirusa nie muszą przychodzić do przychodni. Mogą skonsultować się z lekarzem, pielęgniarką, położną telefonicznie, bez wychodzenia z domu.

- podczas Teleporady lekarz zadecyduje o potrzebie osobistej wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Zachęcamy Państwa do kontaktu z RCM Lubimed.pl :

- telefonicznie 81 504 93 96

poprzez profil na fb oraz 

- drogą mailową:  rejestracja@lubimed.pl.

 

E-RECEPTA

Pacjent kontynuując leczenie stałe może zgłosić zapotrzebowanie na leki stałe: telefonicznie, e-mailowo, poprzez  formularz umieszczony na stronie lubimed.pl. Czterocyfrowy kod pacjent otrzyma telefonicznie. Z czterocyfrowym kodem i numerem PESEL należy zgłosić się do apteki w celu wykupienia recepty.

Zachęcamy Państwa do zakładania Internetowego Konta Pacjenta. Pacjent posiadający konto otrzymuje kod recepty automatycznie SMS-em lub mailowo.

http://lubimed.pl/medycyna-rodzinna-nfz/e-deklaracja

ZALECENIE NA ZAOPATRZENIE W WYROBY MEDYCZNE

- Pacjent musi zarejestrować się na wizytę do lekarza w celu wystawienia zlecenia. Po pozytywnej weryfikacji wniosku przez NFZ (poprzez aplikację gabinetową) pacjent otrzymuje od wystawiającego zlecenie informację o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia (telefonicznie, email, SMS).

- W sytuacji, gdy zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne zostanie wystawione w formie papierowej poza systemem e-ZWM, wymagane jest potwierdzenia zlecenia w OW NFZ. Zlecenie można przekazać do dowolnie wybranego NFZ z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności drogą elektroniczną (np. skan/email/fax). Pacjent, osoba uprawniona (lekarz/pielęgniarka/położna), przychodnia lub realizator zaopatrzenia w wyroby medyczne, po pozytywnym zweryfikowaniu zlecenia otrzyma od NFZ informację o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia (np. telefonicznie lub poprzez e-mail).

- Realizacja zlecenia w sklepie medycznym lub aptece odbywa się po podaniu numeru zlecenia i numeru PESEL pacjenta, a w przypadku osób bez numeru PESEL daty urodzenia - bez wydruku papierowego. Pacjent podpisuje jedynie dokument potwierdzenia odbioru wyrobu medycznego. 

- W przypadku dostarczenia wyrobu medycznego za pośrednictwem firmy kurierskiej, dopuszczalne jest niepotwierdzenie odbioru przez pacjenta (potwierdzenia dostawy dokonuje osoba dostarczająca przesyłkę, a apteka lub sklep ortopedyczny zachowuje dokument potwierdzający dostawę).

 

SKIEROWANIE DO SANATORIUM

Pacjent musi zarejestrować się na wizytę do lekarza w celu wystawienia skierowania. Pacjent musi się zgłosić po odbiór osobisty skierowania po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu odbioru dokumentu. Pacjent w przeciągu 30 dni od  wystawienia skierowania przez lekarza, może je przesłać do oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia  w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem„ SKIEROWANIE NA LECZENIE UZDROWISKOWE” albo „ SKIEROWANIE NA REHABILITACJĘ UZDROWISKOWĄ”. 

 

E-ZWOLNIENIE

Zwolnienia wystawione podczas Teleporady/wizyty są automatycznie przesyłane na platformę płatnika składek. W sytuacji braku platformy przez pracodawcę pacjent powinien poinformować o tym lekarza. Zwolnienie zostanie przesłane do pacjenta z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych lub innych systemów łączności drogą elektroniczną (np. skan/email/fax).
 

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną filia przy ulicy Wojciechowskiej 5 została tymczasowo zamknięta, ponadto w przychodni przy ulicy Woronieckiego 11 zostały odwołane:

- wizyty komercyjne w poradniach stomatologicznych

- wizyty w poradniach specjalistycznych,

- szczepienia,

- wizyty w pracowni fizjoterapii,

- wizyty w pracowni USG,

- zajęcia edukacyjne w „Szkole Rodzenia”,

- wizyty domowe patronażowe lekarza, pielęgniarki, położnej POZ, wskazana konsultacja telefoniczna,

- została zawieszona rejestracja internetowa pacjentów,

- zostały zawieszone dyżury lekarskie w soboty.

 

Punkt pobrań w RCM Lubimed.pl został zamknięty do odwołania. Badania można wykonać w Laboratorium ALAB. Godziny i terminy pracy punktów pobrań mogą ulec zmianie, aktualne informacje można uzyskać sprawdzając stronę Laboratorium ALAB lub dzwoniąc pod numery telefonów:

1. UL. WETERANÓW 46, TEL: 511-038-674,

2. UL. KRASIŃSKIEGO 2/15, TEL: 81-503-23-99,

3. UL. HIPOTECZNA 4, TEL: 797-028-365,

4. UL. JACZEWSKIEGO 8, TEL: 81-724-46-38,

5. UL. KOMPOZYTORÓW POLSKICH 8, TEL: 81-741-90-06,

6. UL. CERAMICZNA 1, TEL: 81-535-85-93,

 

Dodano dnia: czw., 12-03-2020, 18:48